Ātra montāža
Būvniecība ar saliekamiem dzelzsbetona elementiem ietaupa ievērojamu laiku. Būvlaukumā darbu īpatsvars ir neliels – kamēr būvlaukumā notiek priekšdarbi un pamati, rūpnīcā tiek ražoti autostāvvietas elementi. Tā kā tā ir masveida ražošana un montāžas laiks ir īss, tas ietaupa daudz laika. Vienas nedēļas laikā iespējams uzbūvēt aptuveni 1000-1500 m2.
Elementi ir kā Lego klucīši, ar kuriem var ātri salikt dažādu formu ēkas. Saliekamā dzelzsbetona risinājumam ir daudz priekšrocību salīdzinājumā ar monolītā betona risinājumu.
Kvalitāte
Risinājums nodrošina kvalitatīvu gala rezultātu, jo rūpnīcā visu gadu ir ievērojami labāki apstākļi nekā būvlaukumā. Rūpnīcas kontrolētie apstākļi ļauj viegli izgatavot augstas kvalitātes betonu un nodrošināt materiāla vēlamās īpašības. Pats betons ir ļoti izturīgs ķīmiski agresīvā vidē.
Mazāk kolonnu - mazāk stresa parkoties
Autostāvvieta no saliekama betona elementiem ir plašas – nav kolonnu, kas sarežģītu auto novietošanu. Kolonnu skaits ēkā ir mazāks, pateicoties liela laiduma spriegta betona izstrādājumiem. Tādā veidā telpa netiek aizpildīta ar kolonnām, kas citādi ierobežotu telpas izmantošanu.
Daudzas dažādas apdares iespējas
Betona kā materiāla iespējas ir dažādas. Lai betona virsmu padarītu interesantu un oriģinālu, var izmantot dažādas reljefa formas, krāsas un apstrādi.
Autostāvvietām jābūt ērti lietojamām
Pirmais autostāvvietas plānošanas princips ir šāds: “Autostāvvietai ir jānodrošina ērta auto novietošana, un tā nedrīkst būt pēdējā izvēle autovadītājam, kurš citur nevar atrast stāvvietu.” Efektīva autostāvvieta ir ērta un viegli lietojama. Pastāvīgi auto bojājumi un sastrēgumi autostāvvietā liecina par nepareizu plānošanu.
Autostāvvietu plānošana un projektēšana ir tehnisks process, kas prasa rūpīgu analīzi. Plānošanas procesā jāietver stāvvietu pieprasījuma, lietotāju vajadzību un satiksmes plūsmas apjoma izvērtēšana. Lai izvairītos no sastrēgumiem un bīstamām situācijām šķērsošanas vietās, ir svarīgi analizēt esošo satiksmes plūsmu un automašīnu piekļuvi autostāvvietai. Lai nodrošinātu lietotājiem optimālas ērtības, jāņem vērā ēkas iekšējā loģika un darbības režīms.
Garas rindas norāda uz kļūdainu plānošanu
Autostāvvietu loģika ir pilnīgi atšķirīga no cita veida ēkām: pārvietošanās stāvvietā jābūt ērtai gan gājējiem, gan autovadītājiem. Plānojot autostāvvietu, jāraugās, lai iebraukšana un izbraukšana no autostāvvietas notiktu pēc iespējas ātrāk. Skaidrs marķējums un virziena zīmes, protams, ir nepieciešamas. Ir svarīgi ņemt vērā satiksmes vadību ap autostāvvietu. Automašīnām, kas iebrauc un izbrauc no autostāvvietas, nevajadzētu veidot gaidīšanas rindas un tām jāsaplūst pilsētas satiksmē; autostāvvietai jābūt viegli pieejamai un tās iebrauktuvēm un izbrauktuvēm jābūt izvietotām loģiski, ņemot vērā pilsētas ceļus.
Neērti stabi un šauri celiņi ir pagātnē
Projektējot ēku, būtu saprātīgi neekonomēt vietu uz stāvvietu lieluma rēķina. Autostāvvieta ir ērta, ja ir pietiekami lielas vietas, līmeņos nav neērtu stabu un celiņi ir plaši. Kad vadītājiem ir laba pārredzamība, satiksme autostāvvietā kļūst drošāka.
Gājējiem ir jāspēj droši pārvietoties autostāvvietā. Autostāvvietas tuvumā ir plānotas kāpnes un lifti. Jādomā arī par gājēju celiņu atdalīšanu no brauktuves un tirdzniecības centros jānodrošina iespēja ērti pārvietoties ar lielajiem iepirkumu ratiem.
Draudzīga izskata autostāvvietas piesaista lietotājus
Autostāvvieta ir mākslīga vide. Kad nav pārdomāts tās novietojums, arhitektoniskie risinājumi un darbības režīms, autostāvvieta šķiet nepievilcīga un cilvēki dod priekšroku auto novietošanai citur. Labi plānota autostāvvieta ir lietotājam draudzīga.
Vienkārši ieteikumi
Autostāvvieta, kas pilna ar automašīnām, nešķiet tik drūma, kad ir fona mūzika un saules gaisma. Lai izvairītos no tumšiem stūriem, papildus saules gaismai ir svarīgs arī labs vispārējais apgaismojums.
Automātiskajām norēķinu stacijām vai apkalpošanas punktiem jābūt skaidri redzamiem un izvietotiem atklātā vietā. Marķējumam, kas regulē satiksmi, jābūt nepārprotamam, iebrauktuvēm un izejām jābūt viegli atrodamām. Jāizvairās no masīvām starpsienām, kā arī kaktiem un stūriem autostāvvietu zonās.
Lai gan no pirmā acu uzmetiena var šķist, ka autostāvvieta no ārpuses izskatās vienmuļa un to ir grūti apvienot ar apkārtni, arī šeit ir iespējami oriģināli risinājumi. Nesošā konstrukcija var būt paslēpta vai, gluži pretēji, atsegta un akcentēta. Piemēram, būvējot ārējās barjeras, citi iespējamie risinājumi bez betona ir metāls, koks vai stikls.
Veidojot autostāvvietu, būtiska nozīme ir efektīvai telpas izmantošanai: tajā jāietilpst pēc iespējas vairāk automašīnu, vienlaikus nodrošinot ērtu novietošanu stāvvietā. Telpu izmantošanas efektivitātes izvērtēšanai tiek aprēķināts, cik kvadrātmetri kopējās platības atbilst vienai stāvvietai. Salīdzinot dažādas autostāvvietas, jāņem vērā:
- aprēķini ir balstīti uz maksimālajiem izmēriem, ieskaitot brauktuves, nobrauktuves un kāpnes;
- ēkas relatīvais izmērs: jo mazāka ēka, jo lielāka tās platības daļa atrodas zem nobrauktuvēm, brauktuvēm un kāpnēm;
- jānosaka “standarta automašīnas” izmērs.
Ātra montāža
Būvniecība ar saliekamiem dzelzsbetona elementiem ietaupa ievērojamu laiku. Būvlaukumā darbu īpatsvars ir neliels – kamēr būvlaukumā notiek priekšdarbi un pamati, rūpnīcā tiek ražoti autostāvvietas elementi. Tā kā tā ir masveida ražošana un montāžas laiks ir īss, tas ietaupa daudz laika. Vienas nedēļas laikā iespējams uzbūvēt aptuveni 1000-1500 m2.
Elementi ir kā Lego klucīši, ar kuriem var ātri salikt dažādu formu ēkas. Saliekamā dzelzsbetona risinājumam ir daudz priekšrocību salīdzinājumā ar monolītā betona risinājumu.
Kvalitāte
Risinājums nodrošina kvalitatīvu gala rezultātu, jo rūpnīcā visu gadu ir ievērojami labāki apstākļi nekā būvlaukumā. Rūpnīcas kontrolētie apstākļi ļauj viegli izgatavot augstas kvalitātes betonu un nodrošināt materiāla vēlamās īpašības. Pats betons ir ļoti izturīgs ķīmiski agresīvā vidē.
Mazāk kolonnu - mazāk stresa parkoties
Autostāvvieta no saliekama betona elementiem ir plašas – nav kolonnu, kas sarežģītu auto novietošanu. Kolonnu skaits ēkā ir mazāks, pateicoties liela laiduma spriegta betona izstrādājumiem. Tādā veidā telpa netiek aizpildīta ar kolonnām, kas citādi ierobežotu telpas izmantošanu.
Daudzas dažādas apdares iespējas
Betona kā materiāla iespējas ir dažādas. Lai betona virsmu padarītu interesantu un oriģinālu, var izmantot dažādas reljefa formas, krāsas un apstrādi.
Autostāvvietām jābūt ērti lietojamām
Pirmais autostāvvietas plānošanas princips ir šāds: “Autostāvvietai ir jānodrošina ērta auto novietošana, un tā nedrīkst būt pēdējā izvēle autovadītājam, kurš citur nevar atrast stāvvietu.” Efektīva autostāvvieta ir ērta un viegli lietojama. Pastāvīgi auto bojājumi un sastrēgumi autostāvvietā liecina par nepareizu plānošanu.
Autostāvvietu plānošana un projektēšana ir tehnisks process, kas prasa rūpīgu analīzi. Plānošanas procesā jāietver stāvvietu pieprasījuma, lietotāju vajadzību un satiksmes plūsmas apjoma izvērtēšana. Lai izvairītos no sastrēgumiem un bīstamām situācijām šķērsošanas vietās, ir svarīgi analizēt esošo satiksmes plūsmu un automašīnu piekļuvi autostāvvietai. Lai nodrošinātu lietotājiem optimālas ērtības, jāņem vērā ēkas iekšējā loģika un darbības režīms.
Garas rindas norāda uz kļūdainu plānošanu
Autostāvvietu loģika ir pilnīgi atšķirīga no cita veida ēkām: pārvietošanās stāvvietā jābūt ērtai gan gājējiem, gan autovadītājiem. Plānojot autostāvvietu, jāraugās, lai iebraukšana un izbraukšana no autostāvvietas notiktu pēc iespējas ātrāk. Skaidrs marķējums un virziena zīmes, protams, ir nepieciešamas. Ir svarīgi ņemt vērā satiksmes vadību ap autostāvvietu. Automašīnām, kas iebrauc un izbrauc no autostāvvietas, nevajadzētu veidot gaidīšanas rindas un tām jāsaplūst pilsētas satiksmē; autostāvvietai jābūt viegli pieejamai un tās iebrauktuvēm un izbrauktuvēm jābūt izvietotām loģiski, ņemot vērā pilsētas ceļus.
Neērti stabi un šauri celiņi ir pagātnē
Projektējot ēku, būtu saprātīgi neekonomēt vietu uz stāvvietu lieluma rēķina. Autostāvvieta ir ērta, ja ir pietiekami lielas vietas, līmeņos nav neērtu stabu un celiņi ir plaši. Kad vadītājiem ir laba pārredzamība, satiksme autostāvvietā kļūst drošāka.
Gājējiem ir jāspēj droši pārvietoties autostāvvietā. Autostāvvietas tuvumā ir plānotas kāpnes un lifti. Jādomā arī par gājēju celiņu atdalīšanu no brauktuves un tirdzniecības centros jānodrošina iespēja ērti pārvietoties ar lielajiem iepirkumu ratiem.
Draudzīga izskata autostāvvietas piesaista lietotājus
Autostāvvieta ir mākslīga vide. Kad nav pārdomāts tās novietojums, arhitektoniskie risinājumi un darbības režīms, autostāvvieta šķiet nepievilcīga un cilvēki dod priekšroku auto novietošanai citur. Labi plānota autostāvvieta ir lietotājam draudzīga.
Vienkārši ieteikumi
Autostāvvieta, kas pilna ar automašīnām, nešķiet tik drūma, kad ir fona mūzika un saules gaisma. Lai izvairītos no tumšiem stūriem, papildus saules gaismai ir svarīgs arī labs vispārējais apgaismojums.
Automātiskajām norēķinu stacijām vai apkalpošanas punktiem jābūt skaidri redzamiem un izvietotiem atklātā vietā. Marķējumam, kas regulē satiksmi, jābūt nepārprotamam, iebrauktuvēm un izejām jābūt viegli atrodamām. Jāizvairās no masīvām starpsienām, kā arī kaktiem un stūriem autostāvvietu zonās.
Lai gan no pirmā acu uzmetiena var šķist, ka autostāvvieta no ārpuses izskatās vienmuļa un to ir grūti apvienot ar apkārtni, arī šeit ir iespējami oriģināli risinājumi. Nesošā konstrukcija var būt paslēpta vai, gluži pretēji, atsegta un akcentēta. Piemēram, būvējot ārējās barjeras, citi iespējamie risinājumi bez betona ir metāls, koks vai stikls.
Veidojot autostāvvietu, būtiska nozīme ir efektīvai telpas izmantošanai: tajā jāietilpst pēc iespējas vairāk automašīnu, vienlaikus nodrošinot ērtu novietošanu stāvvietā. Telpu izmantošanas efektivitātes izvērtēšanai tiek aprēķināts, cik kvadrātmetri kopējās platības atbilst vienai stāvvietai. Salīdzinot dažādas autostāvvietas, jāņem vērā:
- aprēķini ir balstīti uz maksimālajiem izmēriem, ieskaitot brauktuves, nobrauktuves un kāpnes;
- ēkas relatīvais izmērs: jo mazāka ēka, jo lielāka tās platības daļa atrodas zem nobrauktuvēm, brauktuvēm un kāpnēm;
- jānosaka “standarta automašīnas” izmērs.